Monday, June 3, 2013

Ka austraallased on vahel pankrotis


Tissitort 

Ühel õhtul leidsin kuskilt kokkamislehelt tissitordi idee ja otsustasin järele proovida ning majakaaslaseid üllatada. Polnudki nii raske teha, aga tähelepanu sai kook küll päris palju ;)

Kui ma alles paar nädalat olin Austraalias olnud, arvasin, et kõik austraallased peavad küll väga rikkad olema, sest mina sain esimeses pubis 400 dollarit nädalas kätte (elamine ja söök tasuta) ning kohalikud ütlesid, et see on nende arvates vähe. Kuna mina aga elasin ikka Eesti elu moodi edasi ehk üritasin vähe kulutada, siis sain üsna ruttu raha koguda. Olin päris üllatunud, kui teised tüdrukud, kes samas pubis olid juba pool aastat töötanud, olid ikka iga nädal pankrotis ja ootasid uut palgapäeva.
Ei hakanud väga üldistusi tegema, aga nüüdseks tundub küll, et väga paljud austraallased elavadki palgapäevast-palgapäevani. Mul on raske mõista, mida nad küll oma palgaga teevad, aga väga paljudel on maja- ja autolaenud, lisaks ostetakse tihti krediitkaartidega. Nii et polegi midagi nii erinevat Eestist. Ma arvan, et küllap mõned inimtüübid lihtsalt kulutavadki nii palju kui kätte antakse, pole vahet kas teenivad 100 või 1000 dollarit nädalas. Mina pigem säästaks 10 aastat ja alles siis ostaks korteri, kui et võtaks laenu 20-ks aastaks ja maksaks 2 korda rohkem.

Vahepeal olen siin ilusti olnud raudtee ohutustööline, mis on ülimalt lihtne. Nimelt pean raudtee parandajaid ja ehitajaid rongide eest kaitsma. Selleks olen lihtsalt terve tööpäeva rongide valves ja kui näen rongi, siis lehvitan lippu ja vilistan vilet. Selle peale tehakse raudtee rongi jaoks vabaks. Kui aga ehitajad teevad raudteel midagi suuremat ning ei saa platsi lühikese ajaga tühjaks teha, siis panen rongide jaoks stop märgid ja lisaks väiksed pommi moodi detonaatorid, et rongijuhi tähelepanu saada ja ta seisma jääks. Sellisel juhul pean ma lihtsalt igavledes või raamatut lugedes päeva mööda saatma, sest seaduse kohaselt pean ma ikka seal kohapeal viibima.

Kaks korda olen teinud öövahetust, kus pidin lihtsalt autos istuma ja aeg-ajalt kontrollima, et liiga palju muda rongi rööbastel pole vihmase ilma tõttu. Istusin siis oma läpaka filmide ja raamatutega autos ja olin ööläbi üleval. Päris raske töö või mis :P



Pole see Austraalia ilm enam nii soe midagi...

4 comments:

  1. Isuäratav tort :D
    Sul seal päris palju vaheldust ma vaatan. Õudne polnud öösel keset mitte-midagi olla?
    Muide, see alumise pildi rõivavalik on lihtsalt super!! Kõike kaunist!
    Ivar

    ReplyDelete
  2. hehee :D
    Korra oli veits hirmus mõelda, et olen pimedas kuskil metsas. Õnneks polnud eelnevalt õudukaid vaadanud :P
    tänan :) sulle ka!

    ReplyDelete
  3. Kas ei olnud hirmus olla vastutuses sellest et teatad rongi tulemisest? :o Mis siis kui ei oleks märganud?
    Väga huvitav blogi!:) Kuidas sa nii palju reisid? Kust sa niimoodi lihtsalt tööd said Austraaliast?

    ReplyDelete
  4. Oli küll natuke hirmus, et kas teen ikka kõik õigesti :P Suur vastutus inimeste elu ees ikkagi ju.
    Tänan :) Tulin lihtsalt Austraaliasse ja käisin ise küsimas, et kas tööd on. Siis panin natuke raha kõrvale ja jälle reisisin edasi ;)

    ReplyDelete