Saturday, October 20, 2012

Mõned mõtted reisimisest


Eestis olles tähendas reisimine minu jaoks kord paari aasta jooksul puhkust soojal maal või kultuurirännakut mõnda Euroopa linna. Aastaks Austraaliasse reisima tulemise idee tuli mul kah lihtsalt sellepärast, et kodumaal ei osanud midagi peale keskkooli lõppu peale hakata. Paar korda kuulsin isegi, et miks ma küll nii kauaks lähen. Raiskaksin vaid aasta oma elust, parem oleks kohe ülikooli ja tööle minna ning mees leida. No mingi ajaraiskamisega küll tegu ei ole! Eestis töötada jõuan ma terve elu. Ma saan nüüd isegi täiesti aru inimestest, kes lähevad paariks kuuks reisima, aga tagasi koju jõuavad alles mitme aasta pärast. Reisimine annab lihtsalt nii palju! Kuuled lugusid erinevatest riikidest, pärast mida tahad ka oma silmaga need kõik imeilusad kohad, mida siiani vaid piltidelt imetlenud, ära näha. Kohtad uusi inimesi ja saad uusi sõpru. Kuuled huvitavaid või naljakaid jutte, kuidas inimesed mujal maailmas elavad. Saad teha täpselt seda mida ise tahad - puhata, töötada, matkata, ekstreemsusi proovida jne. Ning kui üks koht viskab üle, siis ei hoia miski sind kinni ja saad kohe edasi liikuda.
Selle kõige pärast ma olengi ülirahul, et esimesel võimalusel reisima tulin ja soovitan seda kõigile teistele ka. Alguses on jah veidi raske terve oma Eesti elu maha jätta, aga praeguseks ma olen täiesti uue elustiiliga harjunud. Kusjuures, varem ma arvasin, et mina ei ole eriti rännuinimene ;) Nüüd juba mõtlen, et veedan suve Eestis ja siis lähen edasi Euroopasse, Aafrikasse ja Ameerikasse seiklema. Nii palju kohti, mida tahaks näha ja asju, mida proovida. Nt delfiinidega ujumine, üksikul saarel ellu jäämine, langevarjuhüpe, pisikeste mustanahaliste lastega lõkke ääres tantsimine, mägironimine, mõnes imeilusas koses kanuuga sõitmine jne. Millised mälestused mul 70-aastaselt oleks! Vaevalt, et ma siis kahetseksin, et paar aastat oma elust ''raiskasin'' ja kohe tööle ei läinud ;)

5 comments:

  1. Täpselt nii ongi, best time of your life.

    ReplyDelete
  2. Jep, ma just tahtsin sama sõnada!!
    Nüüd olen ka siin, Saksamaal- Kölni - tudenglilinn 1miljoni inimesega, elanud 1.5 kuud.. ja oi kuidas ma armastan seda kohta, aga samas oleks äge midagi uut proovida, seega lähen 3 nädala pärast Eesti, olen seal pool kuud ja siis samuti plaan edasi trippida - selleks see vaba aasta mõeldud ka on - enjoy. Üliülilahe muidu ja jep, arvan täpselt sama kõige kohta, mis siin postituses öeldud:)

    ReplyDelete
  3. ma loodan, et sa selle üksikul saarel robinson crusoe mängimise jätad vahele.. aga muuga täiesti nõustun ja ooo, mis plaanid!

    ReplyDelete
  4. Õigust räägid, Anette! Ja sellepärast olen ka mina varsti-varsti austraalia poole teel. Esimeseks peatuskohaks ilmselt Perth ja mõtlesingi, et uurin, kus sina paikned ja seikled seal sel ajal kui ma jõuan, et ehk annad mulle oma kontaktnumbri (võid fb-sse ka kirjutada) ja luban, et annan teada kui olen pärale jõudnud (ilmselt novembri teises pooles jõuan). Loodetavasti suhtleme ja näeme juba Austraalias! :)

    ReplyDelete
  5. Tore, et kõik nõustute :) Mimmu, kirjutasin sulle fb-sse

    ReplyDelete